Huomasin eilen levottomuuteni. Huomasi sen joku toinenkin. Ihme hepuleita saan. Tänään myös heiluin terapiatuolissa. Käteni liikkuvat itsestään. Löin jopa sormeni seinään. Hiljainen istunto oli muuten. Kysyin kesken kaiken, joko aika olisi jo mennyt. Ei ollut sanoi terapeutti ja hymähti. Ahdistuin hiljaisuudesta ja piiluduin. Nykyään en peitä kasvojani, vaan käännän pääni. Mietitään, miksi ajauduin asioihin, joihin en halua joutua ja pelkään seurauksia vasta kun aika mahdolliselle pelolle on. "Mitä tapahtuisi, jos olisit raskaana?". Sekoisin. "Miten?". Se olisi katastrofi, joka todella olisi eitoivottua. Ei tähän elämäntilanteeseen. En usko sellaista tilannetta tulevankaan omalle kohdalle. Ajatukseni seurauksista ja toimista ovat kuulemma itsetuhoisia. Se on melkein mikä asia tahansa mun kohdalla nykyään, niin "se on itsetuhoista!". Olen vain tapaturma-altis ilman itsesuojeluvaistoa..

Töitä en ole tänään juurikaan ehtinyt tehdä. Kävin kyllä työpaikalla katsomassa, kuinka kaveri oli juuri saanut valmiiksi työn, jossa mun piti olla mukana. Unohdin eilen mainita olevani aamun pois. Ruokailun jälkeen lähdettiin virkistäytymään taidenäyttelyyn. Oli  hieno. Tykkäsin! Ensi kuussa   valokuvanäyttely, johon ei kuitenkaan pääse. Kirpputorikahvit ja pyöriskelyä rojujen joukossa.

Kotona olen ollut hetken ja saanut pesukoneen päälle, tiskit lojumaan ja tehnyt talven toiset lumityöt. Suunnittelin imuroimista ja lattioiden pyyhkimistä. Keittiön siistimistä ja vessan pesua. Kuivamassa lojuneet vaatteet ja lakanat pitäisi viikata kaappiin. Olen suunnitellut, kuinka järjestelisin joitain asioita, saadakseni enemmän tilaa ja siistimpää tunnetta huoneisiin.

Olen nauruherkkä. Kaikki hassut asiat naurattaa ja työkaveri vielä tahallaan naurattaan. Kivaa, että on töissä kivaa.. Kohta meidät ehkä erotetaan. Kuten osastolla hoitaja huusi "IRTI!", kun ystäväni kanssa kuljettiin käytävällä liian lähellä toisiamme. Piti vielä provota hoitajaa vähän siinä ;) Työhönvalmentaja ei ole ehkä ennen kuullut mun nauravan. Meillä oli tavoitteena, että alkaisin hymyillä enemmän. Tänään kikattelin sen vieressä. Huomenna on yksilökeskustelu heti aamusta.