Korjaus edelliseen hehkutukseen työstä. Tuo mainitsemani koko viikko hommia oli tasan kaksi päivää. Joku vähän liioitellut taas. Tänään homma jatkui ja sain yhden tekeleen valmiiksi ennen kuin menin terkalle jossa menikin aikaa 1,5 tuntia. Laihduttamisesta puhuttiin. Kävin vaihteeksi vaa'alla ja nyt todella on pakko alkaa katsoa mitä suuhunsa työntää tai jättää työntämättä. Seitsemän kiloa tullut vuodessa lisää painoa. Se on liikaa jo ennestään liiassa painossa.  Terkka kysyi, koenko itseluottamukseni hyväksi. Epämäiräisen vastauksen jälkeen aloin pohtia asiaa ja tulin siihen tulokseen, että " Kyllä mulla tietyissä asioissa on ihan kohtuullisen hyvä itseluottamus mutta se, mihin liittyy ehkä nämä mun epäonnistumiset työharjoittelussa on sosiaalinen itseluottamus. Se on aivan hanurista ja siksipä kammoan sosiaalisia tilanteita ja muihin, vieraisiin ihmisiin liittyvät asiat saa mut aivan pois tolalta. Eli ongelma ei ole jaksaminen työssä vaan se on henkistä, kun pitää yrittää skarpata ja pinnistellä,ettei leviä ja hajoa seurassa.                                                                                                                                                                Toki ongelmaa fyysessäkin jaksamisessa on mutta psyyke se on joka hajoaa. Se ehkä osaltaan myös
vaikuttaa ruumiiseenkin? Työssä menee paremmin jos työkaverin kanssa juttu sujuu ja voi olla rentona, ettei päässä poksahtele sen takia,
kun varon olemistani. Olen  tätä aikaisemminkin miettinyt mutta nyt se vaan jotenkin kolahti, että näin asia varmaan oikeasti on. Lyhyesti, pelkään ihmisiä ja ihmisten kanssa olemista.Se millä tavalla mä itsetunnon taas ajattelen ja koen on eri juttu. Yksi hoitaja mulle sanonut, että se on mulla hyvä. Tiedän, että taudinkuvaan kuuluu
joskus äärettömän loistava itsetunto mutta ei se minusta muutenkaan kovin huono ole. Mutta miten saisin sen yhdistettyä sosiaalisiin tilanteisiin?Tunnen itseni ja tiedän, kuinka asiat on tai mikä mättää. Joskus. Kai? Mutta.. Voiko hyvällä itsetunnolla olla niin epävarma vieraiden ihmisten kanssa?Jos mun itsetunnossa sittenkin  on vikaa??"  -Näin kirjoitin meilissä terkalle.

Sitä on vain puoliksi olemassa ahdistavissa tilanteissa. Vie hirmuisesti voimia olla vain puolikas minä.