Naurattaa vieläkin eilinen äidin lausahdus "taitaa tulla kylmä yö", kun päivälläkin on jo sen -20 pakkasta. Se on viime aikoina kommunikoinut kummitusten kanssa. En tiedä pitäisikö alkaa jo huolestua. Meillä on  kyllä aina olleet kummitukset menossa mukana. Eipä siten juuri kummastuta vielä..

Viime yön vietin oudossa horroksessa, eikä unta siis ollut kovin montaa tuntia. Silti olen ollut reipas ja pirteä koululainen taas tänäänkin ja kiviä hakannut koko päivän. Olen kivenhakkaaja! Haba kasvaa. Sen oikein kuulee. En tiennyt, että ylävatsalihaksesta tai kylkilihaksesta tissien alta mikälie, voi vetää suonta. Nyt tiedän. Outoa.
Outoa on myös se, kuinka paljon hellyydenosoituksia täällä koulussa saan. Koko ajan joku kimpussa :) Johtuukohan osin mun iästä, että jostain syystä mua kohtaan on joillain sellaista pelonsekaista kunnioitusta. Ei tarvitse, kuin  katsoa kahvipöytään niin täydessä pöydässä on paikka mulle. No ei voi mitään, että on vaan niin ihana!